Arbitru : chì hè è chì ci sò ?

da Joost Nusselder | Actualizatu u:  11 ottobre 2022

Hè cun grande piacè chì scrivu sti articuli per i mo lettori, voi. Ùn accettu micca u pagamentu per scrive recensioni, a mo opinione nantu à i prudutti hè a mo propria, ma se truvate e mo raccomandazioni utili è finiscite per cumprà qualcosa per mezu di unu di i ligami, possu riceve una cumissione per quessa. Più infurmazione

Un umpire hè un ufficiale chì hè rispunsevule per assicurà chì e regule di un ghjocu o cumpetizione sò seguite.

Deve ancu assicurà chì i ghjucatori si cumportanu in modu ghjustu è sportiu.

L'arbitri sò spessu visti cum'è e persone più impurtanti in una partita perchè anu u putere di piglià decisioni chì puderanu influenzà u risultatu.

Cosa hè un arbitru

Per esempiu, se un ghjucatore commette una falta è l'arbitru attribuisce un calciu liberu, questu pò esse u fattore decisivu per esse o micca un gol hè marcatu.

Nomi in diversi sporti

Arbitru, ghjudice, arbitro, cummissariu, cronometratore, umpire è linesman sò nomi chì sò usati.

In certi partiti ci hè solu un arbitru, mentri in altri ci sò parechji.

In certi sporti, cum'è u football, l'arbitru capu hè assistitu da dui ghjudici di u toccu chì l'aiutanu à decide se u ballò hè andatu fora di i limiti è quale squadra piglia pussessu s'ellu ci hè una violazione.

L'arbitru hè spessu quellu chì decide quandu u ghjocu o partita finisci.

Puderà ancu avè u putere di emette avvirtimenti o ancu caccià i ghjucatori fora di u ghjocu s'ellu rompenu e regule o si impegnanu in una conducta violenta o antisportiva.

U travagliu di l'arbitru pò esse assai difficiuli, soprattuttu in partiti d'altu livellu induve i ghjucatori sò assai abili è a scumessa hè alta.

Un bon umpire deve esse capace di stà calmu sottu pressione è piglià decisioni veloci chì sò ghjusti è imparziali.

L'arbitru (arbitru) in u sport hè a persona più adatta chì deve vigilà l'applicazione di e Leghji di u ghjocu. A designazione hè fatta da l'urganisazione.

Per questu mutivu, ci deve ancu esse regule chì facenu l'arbitru indipendente da l'urganizazione quandu i so duveri cunflitti.

Di solitu, un arbitru pò avè assistenti cum'è ghjudici di toccu è quarti ufficiali. In u tennis, l'arbitru di sedia (chair umpire) hè distintu da l'arbitri di linea (subordinati à questu).

Hè ancu pussibule avè parechji arbitri uguali, per esempiu in hockey, induve ognunu di i dui arbitri copre a mità di u campu.

Joost Nusselder, u fundatore di referees.eu hè un venditore di cuntenutu, babbu è ama scrive nantu à tutti i tipi di sport, è hà ancu fattu assai sportu per a maiò parte di a so vita. Avà dapoi u 2016, ellu è a so squadra anu creatu articuli di blog utili per aiutà lettori fideli cù e so attività sportive.